despre pește

din notele mele presărate pe Internet:

nu e foarte simplu de gatit peste, dar sunt citeva lucruri care e bine sa le stiti.

sunt pesti grasi care merg numai la gratar sau marinati cu ceapa si otet (somn, scrumbie). altii sunt slabi si la gratar sunt destul de seci. somonul e bine sa fie ajutat cu oarece grasime daca e file si la gratar doar daca e gras cu piele cu tot.

nu cumparati peste decit daca are ochii stralucitori si carnea revine repede dupa ce a fost apasata cu degetul. uitati-va si la „urechi” sa fie roz.

fileurile luati-le congelate de la firme bune sau de la cineva de incredere.

foarte putine vinuri rosii pot fi servite la peste. eu stiu doar un anjou. cel mult roz si destul de seci.

pestele e mai fad de obicei si trebuie sa pui oarece miresme pe linga, dar delicate nu trufase ca cimbrul.

folositi lamiia cu grija pentru ca e destul de tare ca sa nu mai simti savoarea.

pestii mai slabi pot fi serviti cu sosuri albe ( o sa dau si retete). sau unii pesti se pot prepara „spuma”.

pestele se face de obicei repede deci nu-l lasati sa se sfarime sau sa il pierdeti prin tigaie.

carasul se cresteaza transversal de mai multe ori cu un cutit foarte ascutit si se prajeste bine ca sa se calcineze oasele. atentie! nu se arde

linul e cel mai bun peste de rasol si ciorba, ceva mai interesant la gust ca pana de somn. nu uitati mujdeiul. faceti mujdeiul cu apa calduta si nu cu ulei la peste. nu uitati sa puneti in el si un pic de ardei iute.

nu orice peste merge cu mujdei. de obicei la rasol de peste gras sau saramura. si numai cu mamaliga. asta din urma sa fie tare nu moale ca e pacat de sos.

daca mai imi aduc aminte mai spun. daca voi mai stiti ceva spuneti.

3 comentarii

Din categoria Neclasificat

3 răspunsuri la „despre pește

  1. Pingback: despre pește - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Felicitari pentru blog!
    Incerc si eu sa ajut lumea sa slabeasca.
    Si eu am slabit cu alimentatie si exercitii in 2 luni 10 kg,dar natural.
    Lasati-mi un link pentru a trimite lumea la acest blog la:

    http://cumpotslabi.blogspot.com/

    Jos Burta!

Lasă un comentariu